Літературне читання
2 клас
Тема уроку: Квіти України. Волошки.
Мета уроку:
-
розширити
знання учнів про квіти України;
-
вдосконалювати
навички виразного, інтонаційного читання;
-
вчити
учнів захоплюватися красою природи рідного краю, вивчати її та берегти;
-
розвивати
уяву, фантазію, зв’язне мовлення.
Обладнання:
„Компанієць
Н. Г.
Тренажер
з розвитку навички читання. 2 клас.”
Сигнальні
картки – пелюстки.
Картки-
блискавки.
Малюнки
волошок.
Віночок
з квітів символів України.
Хід
уроку:
І. Організаційний момент.
Вчитель: - Знову день почався, діти!
Всі зібрались на урок.
Тож пора нам поспішати –
Кличе в подорож дзвінок.
Сьогодні в нас урок незвичайний,
Навчить багато нас
чому.
Хай буде він для нас повчальний,
За це подякуєм йому.
- Отже,
наш урок сьогодні буде повчальний,
цікавий, світлий, загадковий, продуктивний.
- А
якими ви повинні бути на уроці?
Відповіді учнів.
( уважними, зібраними,
дисциплінованими...)
Вчитель: - Якщо ви будете такими, то урок вийде
творчий та продуктивний.
ІІ. Мовна розминка.
1. Фонетична розминка.
- Дощ, як
хлопчик по стежині:
- Туп, ......
- І гуркоче грім у небі:
- Гур, ......
- Блискавиця б’є по хмарі:
- Бу, .......
Дзюркотить вода у річці:
-
Дз, ......
-
Квіточки усі
шепочуть:
-
Ш-ш-ш-.....
-
Бо вмиватись дуже
хочуть:
-
Хлюп,.... .
2.
Розчитування.
Гра „ Річечка”
Вчитель:
-
А річечка собі тихесенько
хлюпоче, утворюючи нові слова.
Пограємось на на невеличких хвильках.
Поскачемо на гребенях хвильок – почитаємо склади, що
зверху, а тоді почитаємо склади що знизу.
Кон
лі ро шка няш
маль
ва
я ма со ник ва
-
А тепер, мов
рибки, попливемо по хвилях: прочитайте слова, які утворюються.
-
А що ж це за
слова? (назви квітів, про які ми вже
читали)
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
Робота в зошитах.
Тест до тексту „Конвалія”
1.
Над чим літала
бджілка й дослухалася?
А)
над садом Б) над пасікою В)
над водою
2.
Як називають конвалію?
А)
лісова принцеса Б) лісова царівна В) лісова королівна
3.Де
проводить конвалія майже все своє життя?
А) в саду Б) у вазі В)
під землею
4.
З листя і квітів
конвалії виготовляють ліки від:
А)
хвороб горла Б) хвороб голови В)
серцевих хвороб
- Назвіть свій варіант
відповіді та доведіть його правильність словами з тексту.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
- Ми перевірили дом. завд. Оцінювання.
- А зараз
відгадайте загадки, які підготували нам ваші однокласниці.
(Загадки про волошки)
Ви правильно відгадали. Це волошки.
Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомитись з квітами, що ростуть на землях
України. Волошки займають серед них
почесне місце.
Гра „Квіткова галявина”
А чого ви очікуєте навчитись
та дізнатись на сьогоднішньому уроці?
Напишіть це на метелику чи на сонечку, які
будуть літати над квітами на галявині. А в кінці уроку ми перевіримо, чи
справдились ваші очікування.
- Що ж це за квіти – волошки.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Виразне читання тексту вчителем та учнями. Проблемне питання:
-
Якого кольору бувають волошки?
(Учні дають відповіді після первинного
читання)
2.
Словникова робота.
а) картки – блискавки;
б)читання слів з дошки, тлумачення
змісту;
3. Робота над змістом тексту.
а) читання
„ланцюжком” І частини:
- Чим вважають волошку?
- Яка є прикмета про волошку?
- Що прикрашали волошками?
б) читання пошепки ІІ частини:
- Як ще називають волошки?
- Що кажуть про васильки?
в) гра „Півник” – читання ІІІ частини:
- Чим ще цікава ця квітка?
Фізкультхвилинка
Повіяв сильний- сильний вітер,
Нахилив додолу квіти.
Квіти нахиляються,
У росі вмиваються.
Сонечко встало,
Квіточки підняло.
Літають метелики, бджоли,
Все цвіте довкола.
Пташки в вишині співають,
а діти тихенько за парти сідають.
VІ.Закріплення
вивченого матеріалу.
1.
Мовчазне
читання. Гра „Знайди волошку”.
2. Метод „Гронування”. Вибіркове читання.
-
Отже,зараз
узагальнимо все про васильки.
Волошка – це ...
Окремі учні показують пелюстку всім, а
потім прикріплюють на дошці так, щоб утворилась волошка.
3.
Хвилинка
фантазії.
Метод
„Мікрофон”
-
Що дарують
нам квіти? (Радість, чудовий настрій, аромат, красу в природі)
VІІ. Підсумок уроку.
-
Чи справдились
ваші очікування від уроку?
( зачитую очікування учнів, вони
відповідають)
-
Про яку квітку ми
сьогодні читали?
-
Що нового ви
дізналися на уроці?
Оцінювання.
Домашнє
завдання.
-
Виразно
читати текст. Переказувати його
зміст.(ст.58)
-
Дякую вам за
продуктивний урок.
Використовую у своїй практиці:
Математика
Музична таблиця множення
https://www.youtube.com/watch?v=Pcc0opRj6zw
https://www.youtube.com/watch?v=MIimam5bSak
Українська мова
Використовую у практиці :
Плесак О. 15 уроків з української мови. Розділ "Іменник" (1-4 клас). Посібник для вчителя початкових класів
http:/p/loipo.lviv.ua/files/2013/Metodyka/Poch-shkola/1-klas/Gramota/15-3.pdf
ТВОРИ, ВИЗНАЧЕНІ ЗМІСТОВОЮ ЛІНІЄЮ ДЕРЖАВНОГО СТАНДАРТУ З ЧИТАННЯ "КОЛО ЧИТАННЯ", ЯКИХ НЕ ВИСТАЧАЄ У ЧИННИХ ПІДРУЧНИКАХ
Усна народна творчість
Літературні казки
Загадки
Скоромовки
Поезія
Гумористичні твори
Науково-художня література
Розробки уроків з математики
Контрольні роботи
Немає коментарів:
Дописати коментар