2 клас

Літературне читання
2 клас
 Тема уроку: Квіти України.    Волошки.


Мета уроку:
-       розширити знання учнів про квіти України;
-       вдосконалювати навички виразного, інтонаційного читання;
-       вчити учнів захоплюватися красою природи рідного краю, вивчати її та берегти;
-       розвивати уяву,  фантазію, зв’язне мовлення.


Обладнання:

„Компанієць Н. Г.
Тренажер з розвитку навички читання. 2 клас.”

Сигнальні картки – пелюстки.

Картки- блискавки.

Малюнки волошок.

Віночок з квітів символів України.

Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Вчитель:                                  - Знову день почався, діти!
Всі зібрались на урок.
Тож пора нам поспішати –
Кличе в подорож дзвінок.
Сьогодні в нас урок незвичайний,
Навчить багато нас  чому.
Хай буде він для нас повчальний,
За це подякуєм йому.

- Отже, наш урок сьогодні буде  повчальний, цікавий, світлий, загадковий, продуктивний.
- А якими ви повинні бути на уроці?
Відповіді учнів.  ( уважними, зібраними, дисциплінованими...)
Вчитель:  - Якщо ви будете такими, то урок вийде творчий та продуктивний.

ІІ. Мовна розминка.

1. Фонетична розминка.
-  Дощ, як хлопчик по стежині:
- Туп, ......
- І гуркоче грім у небі:
- Гур, ......
- Блискавиця б’є по хмарі:
- Бу, .......
Дзюркотить вода у річці:
-         Дз, ......
-         Квіточки усі шепочуть:
-         Ш-ш-ш-.....
-         Бо вмиватись дуже хочуть:
-         Хлюп,.... .
2. Розчитування.
                          Гра „ Річечка”
Вчитель:
-         А річечка собі тихесенько хлюпоче, утворюючи нові слова.
Пограємось на на невеличких хвильках.
Поскачемо на гребенях хвильок – почитаємо склади, що зверху, а тоді почитаємо склади що знизу.
Кон          лі         ро              шка               няш               маль
      
        ва          я             ма                   со                 ник                     ва
-         А тепер, мов рибки, попливемо по хвилях: прочитайте слова, які утворюються.
-         А що ж це за слова?   (назви квітів, про які ми вже читали)
ІІІ. Перевірка домашнього завдання. Робота в зошитах.
                   Тест до тексту „Конвалія”
1.     Над чим літала бджілка й дослухалася?
А) над садом           Б) над пасікою           В) над водою 

2. Як називають конвалію?
А) лісова принцеса     Б)  лісова царівна      В) лісова королівна

3.Де проводить конвалія майже все своє життя?
А)  в саду            Б) у вазі           В) під землею

4.     З листя і квітів конвалії виготовляють ліки від:
А) хвороб горла   Б) хвороб голови     В) серцевих хвороб

- Назвіть свій варіант відповіді та доведіть його правильність словами з тексту.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
- Ми перевірили дом. завд. Оцінювання.
-  А зараз відгадайте загадки, які підготували нам ваші однокласниці.
                        (Загадки про волошки)
Ви правильно відгадали. Це волошки. Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомитись з квітами, що ростуть на землях України.  Волошки займають серед них почесне місце.
                        Гра „Квіткова галявина”
А чого ви очікуєте навчитись та  дізнатись на сьогоднішньому уроці?
 Напишіть це на метелику чи на сонечку, які будуть літати над квітами на галявині. А в кінці уроку ми перевіримо, чи справдились ваші очікування.
         - Що ж це за квіти – волошки.
V. Вивчення нового матеріалу.
(Учні зачитують інформацію про волошки, вірші та легенди про ці квіти.)

1. Виразне читання тексту  вчителем та учнями. Проблемне питання:
-        Якого кольору бувають волошки?
(Учні дають відповіді після первинного читання)
2.   Словникова робота.
                      а) картки – блискавки;
                      б)читання слів з дошки, тлумачення змісту;
                      в)слова, яких частин мови тут зустрічаються.
3. Робота над змістом тексту.
а)  читання „ланцюжком” І частини:
- Чим вважають волошку?
- Яка є прикмета про волошку?
- Що прикрашали волошками?


б) читання пошепки ІІ частини:
- Як ще називають волошки?
- Що кажуть про васильки?

в) гра „Півник” – читання ІІІ частини:
- Чим ще цікава ця квітка?

Фізкультхвилинка
Повіяв сильний- сильний вітер,
Нахилив додолу квіти.
Квіти нахиляються,
У росі вмиваються.
Сонечко встало,
Квіточки підняло.
Літають метелики, бджоли,
Все цвіте довкола.
Пташки в вишині співають,
а діти тихенько за парти сідають.
VІ.Закріплення вивченого матеріалу.
1.     Мовчазне читання. Гра „Знайди волошку”.
(Читаючи, підкреслити слово „волошка”)

2.     Метод „Гронування”.  Вибіркове читання.
-         Отже,зараз узагальнимо все про васильки.
             Волошка – це ...
Окремі учні показують пелюстку всім, а потім прикріплюють на дошці так, щоб утворилась волошка.
(На пелюстках опорні слова, потрібно знайти речення з ними)

3.     Хвилинка фантазії.
Метод „Мікрофон”
-         Що дарують нам квіти? (Радість, чудовий настрій, аромат, красу в природі)

VІІ. Підсумок уроку.
-         Чи справдились ваші очікування від уроку?
              ( зачитую очікування учнів, вони відповідають)
-         Про яку квітку ми сьогодні читали?
-         Що нового ви дізналися на уроці?

Оцінювання.
Домашнє завдання.
-        Виразно читати текст.  Переказувати його зміст.(ст.58)
-         Дякую вам за продуктивний урок.









Використовую у своїй практиці:





Математика



Музична таблиця множення

https://www.youtube.com/watch?v=Pcc0opRj6zw

https://www.youtube.com/watch?v=MIimam5bSak








Українська мова

Використовую у практиці :

Плесак О. 15 уроків з української мови. Розділ "Іменник" (1-4 клас). Посібник для вчителя початкових класів

http:/p/loipo.lviv.ua/files/2013/Metodyka/Poch-shkola/1-klas/Gramota/15-3.pdf








ТВОРИ, ВИЗНАЧЕНІ ЗМІСТОВОЮ ЛІНІЄЮ ДЕРЖАВНОГО СТАНДАРТУ З ЧИТАННЯ "КОЛО ЧИТАННЯ", ЯКИХ НЕ ВИСТАЧАЄ У ЧИННИХ ПІДРУЧНИКАХ

Усна народна творчість
Літературні казки
Загадки
Скоромовки
Поезія
Проза
Гумористичні твори



Науково-художня література













Розробки уроків з математики

Контрольні роботи

Немає коментарів:

Дописати коментар