УРОК
МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
Тема: « Її
величність -- Скрипка!».
Мета: - познайомити дітей з музичним інструментом-- скрипка; історією її виникнення, смичковою
групою музичних інструментів;
зосередити увагу дітей, як засобами
музичної виразності, композитор зображує танець на прикладі музичного твору Й.
Брамса « Угорський танець»;
- розвивати дитячу фантазію, уміти спостерігати музику;
- продовжувати вокально-хорову роботу над вдосконаленням
музично-хорових навичок;
- розвивати музичну пам’ять , творчу уяву, музично-ритмічний слух;
- виховувати любов до музики, культуру слухання
музичного твору, почуття
взаємоповаги, доброти.
Тип уроку: урок
засвоєння нових знань, умінь та навичок
.
Обладнання: ТЗН,
фортепіано, записи музичних творів, портрет Й. Брамса, зображення музичних інструментів смичкової
групи, картки-завдання ( для кожної групи),
шумові музичні інструменти, підручник О. Лобової « Музика» 3 клас.
Музичний матеріал: Й.Брамс « Угорський танець», пісня « Семеро гномів»,
пісня «Чому ведмідь взимку спить?».
Х І Д У Р О К У .
Учні входять до класу під звуки пісні «Чому ведмідь взимку спить?».
І.
ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.
Музичне привітання.
Розспівки.
-
Повторимо вже вивчену вами пісеньку «Чому ведмідь
взимку спить?». (Виконання пісні з шумовими інструментами )
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
1.
Повідомлення теми і мети уроку:
Сьогодні в нас урок звичайний
Та вчить багато нас чому
Хай буде він для вас навчальним
За це подякуєм йому…
- Отож, із вашими чарівними
усмішками , з гарним настроєм сьогодні на уроці за допомогою знань і умінь ми
потрапимо в дуже цікаву країну, яка називається «Струнні інструменти». А в
дорогу із собою візьмемо тему нашого уроку
« Її величність – Скрипка!».
- Вирушаємо у путь поїздом. Звучить
поспівка « Їде потяг…»
2 . Зупинка
перша: « Вгадайко!»
Загадки про музичні інструменти.
Сам пустий. Голос
густий,
Дріб вибиває, дітей
збирає…( барабан)
Барабан йому за брата,
В танці любить він кружляти:
Відбиває ритм, дзвенить
І красиво бубонить. (бубон)
Голосок тоненький має,
Всіх маляток звеселяє,
Ви на ній всі граєте,
Хто вона – впізнаєте?
Ду-ду-ду, віть-віть-віть!
Ви моє ім’я назвіть.
Не паличка, не гілочка,
Звуть мене … (сопілочка)
Сам із вільхи та дуба.
В роті білі й чорні зуби.
Ти до них торкнись – готово.
Ти почуєш спів чудовий… ( рояль)
Як смичок струни торкнеться,
вона піснею озветься.
Дуже ніжну душу має,
що сміється і ридає. (скрипка)
ІІІ.
Вивчення новогоматеріалу
1.
Ось ми з вами і потрапили до другої зупинки
2.
« Історичної».
Розповідь про Скрипку. ( Малюнки з інструментами на дошці).
Скрипка — струнний музичний смичковий
інструмент. Має чотири струни. З'явився у середині XVI століття.
Музиканта, що грає на скрипці називають
скрипалем.
Майстер, що виготовляє скрипки
називається скрипником.
- Твори якого відомого скрипаля –
композитора слухали на минулому уроці?
(Н. Паганіні „Каприс 24”, „Кампанелла”
– слухають і відгадують, який твір звучить)
2. Вчитель
читає вірш про скрипку.
- Що відбувадось
у природі, коли заграла скрипка?
На скрипці дівчина заграла
-
І зарожевіли хмарки.
Почувши скрипку, сонце
встало.
І з-під крилатої руки
Хлюпнули промені-іскринки,
Усе довкола ожило,
Коли б не дівчинка і
скрипка,
Напевне, й сонце б
Не зійшло.
(Діти відповідають)
- Поїхали далі. Поспівка « Їде потяг».
3. Третя
зупинка «Музикознавча».
- Сьогодні ми знайомимося з видатним
німецьким композитором Йоганесом Брамсом. (Розповідь про композитора, портрет.)
Йоганнес Брамс — німецький композитор, піаніст і
диригент. Брамс писав
камерну і симфонічну музику, для фортепіано, а також для голосу і хору. Як
піаніст-віртуоз, він часто виконував прем’єри своїх творів. Багато з його
творів стали дуже популярними, але він знищив частину своїх робіт, а деякі
залишив неопублікованими. Був почесним членом Галицького музичного товариства.
Йоганнес
Брамс народився 7 травня
1833 року в Гамбурзі у родині музиканта. Його батько, Йоганн Якоб Брамс, грав
на контрабасі та ріжку в невеликих ансамблях, а пізніше став контрабасистом
Гамбурзького філармонічного оркестру. Він дав синові початкові навички гри на
різноманітних струнних і духових інструментах, але Йоганнеса більше цікавило
фортепіано. У віці семи років він почав навчатися гри на цьому інструменті .
Він диригував
жіночим хором, працював придворним учителем музики і диригентом. 1862 року
переїхав до Відня, де успішно виступав як піаніст, пізніше — як хоровий
диригент. У середині 70-х рр. Брамс цілком присвячує себе творчій діяльності,
виступає з виконанням своєї музики як диригент і піаніст, багато подорожує. Музична
спадщина композитора дуже велика.
Помер Й.
Брамс 3 квітня 1897 р. у Відні.
- Зараз ми послухаємо з вами музичний твір, який написав Й. Брамс.
Називається він «Угорський танець». Але спочатку , ми
розділимося на групи і виберемо капітанів груп.
(Групи отримують картки- завдання, а після прослуховування музичного твору кожна група виконуватиме своє
завдання. Завершивши роботу відповідають
капітани.)
КАРТКИ –ЗАВДАННЯ. № 1.
- Опишіть характер
музики;
- Який інструмент
її виконує.
№ 2.
- Опишіть характер
звучання скрипки;
- Який настрій
викликала у вас ця музика?
№ 3.
- Як звали
композитора цього твору?
- Де він народився?
4. Зупинка четверта
« Пізнавальна».
- А знаєте,що у скрипки є родина – «смичкова родина». ( розповідь вчителя про смичкові інструменти, малюнки- зрівняння).
- Подумайте, чим відрізняються інструменти
один від одного?
5. Ось
ми і дісталися до останньої зупинки
« Заспіваймо».
- Сьогодні ми
продовжимо вивчати пісеньку «Семеро
гномів».
Виконання пісні вчителем.
- Який характер пісні?
Розучування пісні.
Правила співу.
Виконання
і показ сильної долі шумовим інструментом.
ІV/ ПІДСУМОК УРОКУ.
- Швидко сплив час , і ми маємо попрощатися з
країною « смичкових інструментів».
- Давайте пригадаємо що нового ми дізналися з нашої
подорожі :
- З яким композитором ми познайомились?
- Які музичні інструменти називаються смичковими?
- Назвіть « смичкову
родину.»
- Як називається нова пісня?
Домашнє
завдання : намалювати малюнок до
нової пісні, або до музики яку слухали на уроці.
Розспівки.
2 . Зупинка перша: « Вгадайко!»
В танці любить він кружляти:
Відбиває ритм, дзвенить
І красиво бубонить. (бубон)
Всіх маляток звеселяє,
Ви на ній всі граєте,
Хто вона – впізнаєте?
Ду-ду-ду, віть-віть-віть!
Ви моє ім’я назвіть.
Не паличка, не гілочка,
Звуть мене … (сопілочка)
вона піснею озветься.
Дуже ніжну душу має,
що сміється і ридає. (скрипка)
« Заспіваймо».
Розучування пісні.
Немає коментарів:
Дописати коментар