3 клас

УРОК   МУЗИЧНОГО   МИСТЕЦТВА
Тема:    « Її  величність  --  Скрипка!».  
Мета:  -  познайомити дітей  з музичним інструментом--  скрипка; історією її виникнення, смичковою групою  музичних інструментів;
зосередити увагу дітей, як засобами музичної виразності, композитор зображує танець на прикладі музичного твору Й. Брамса « Угорський танець»;
- розвивати дитячу фантазію, уміти спостерігати музику;
- продовжувати вокально-хорову роботу над вдосконаленням музично-хорових навичок;
- розвивати музичну пам’ять  , творчу уяву, музично-ритмічний слух;
- виховувати любов до музики, культуру слухання музичного твору, почуття     взаємоповаги, доброти.
Тип уроку:  урок засвоєння нових знань, умінь та навичок  .
Обладнання:  ТЗН, фортепіано, записи музичних творів, портрет Й. Брамса,  зображення музичних інструментів смичкової групи, картки-завдання ( для кожної групи),  шумові музичні інструменти, підручник О. Лобової « Музика» 3 клас.    
Музичний матеріал: Й.Брамс « Угорський танець», пісня « Семеро гномів», пісня «Чому ведмідь взимку спить?».              
Х І Д      У Р О К У .
Учні входять до класу під звуки пісні «Чому ведмідь взимку спить?».              
І.  ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.
Музичне привітання.  
Розспівки.
- Повторимо вже вивчену вами пісеньку «Чому ведмідь взимку спить?».   (Виконання пісні з шумовими інструментами )
ІІ.        МОТИВАЦІЯ    НАВЧАЛЬНОЇ     ДІЯЛЬНОСТІ.
1. Повідомлення теми і мети уроку:
Сьогодні в нас урок звичайний
Та вчить багато нас чому
Хай буде він для вас навчальним
За це подякуєм йому…
- Отож, із вашими чарівними усмішками , з гарним настроєм сьогодні на уроці за допомогою знань і умінь ми потрапимо в дуже цікаву країну, яка називається «Струнні інструменти». А в дорогу із собою візьмемо тему нашого уроку
« Її величність – Скрипка!».
- Вирушаємо у путь поїздом. Звучить поспівка « Їде потяг…»












2 .      Зупинка перша: « Вгадайко!» 
Загадки про музичні інструменти.
Сам пустий. Голос густий,
Дріб вибиває, дітей збирає…( барабан)
Барабан йому за брата,
В танці любить він кружляти:
Відбиває ритм, дзвенить
І красиво бубонить. (бубон)
Голосок тоненький має,
Всіх маляток звеселяє,
Ви на ній всі граєте,
Хто вона – впізнаєте?
Ду-ду-ду, віть-віть-віть!
Ви моє ім’я назвіть.
Не паличка, не гілочка,
Звуть мене … (сопілочка)
Сам із вільхи та дуба.
В роті білі й чорні зуби.
Ти до них торкнись – готово.
Ти почуєш спів чудовий… ( рояль)
Як смичок струни торкнеться,
вона піснею озветься.
Дуже ніжну душу має,
що сміється і ридає. (скрипка)
ІІІ. Вивчення новогоматеріалу
1.    Ось ми з вами і потрапили до другої зупинки
2.    « Історичної».
Розповідь про Скрипку. ( Малюнки з інструментами на дошці).
Скрипка — струнний музичний смичковий інструмент. Має чотири струни. З'явився у середині XVI століття.
Музиканта, що грає на скрипці називають скрипалем.
Майстер, що виготовляє скрипки називається скрипником.
- Твори якого відомого скрипаля – композитора слухали на минулому уроці?
(Н. Паганіні „Каприс 24”, „Кампанелла” – слухають і відгадують, який твір звучить)
2. Вчитель читає вірш про скрипку.
- Що відбувадось у природі, коли заграла скрипка?
На скрипці дівчина заграла -
І зарожевіли хмарки.
Почувши скрипку, сонце встало.
І з-під крилатої руки
Хлюпнули промені-іскринки,
Усе довкола ожило,
Коли б не дівчинка і скрипка,
Напевне, й сонце б
Не зійшло.
 (Діти відповідають)       
- Поїхали далі. Поспівка « Їде потяг».
3. Третя зупинка  «Музикознавча».
- Сьогодні ми знайомимося з видатним німецьким композитором Йоганесом Брамсом.  (Розповідь про композитора, портрет.)
Йоганнес Брамс — німецький композитор, піаніст і диригент. Брамс писав камерну і симфонічну музику, для фортепіано, а також для голосу і хору. Як піаніст-віртуоз, він часто виконував прем’єри своїх творів. Багато з його творів стали дуже популярними, але він знищив частину своїх робіт, а деякі залишив неопублікованими. Був почесним членом Галицького музичного товариства.
Йоганнес Брамс народився 7 травня 1833 року в Гамбурзі у родині музиканта. Його батько, Йоганн Якоб Брамс, грав на контрабасі та ріжку в невеликих ансамблях, а пізніше став контрабасистом Гамбурзького філармонічного оркестру. Він дав синові початкові навички гри на різноманітних струнних і духових інструментах, але Йоганнеса більше цікавило фортепіано. У віці семи років він почав навчатися гри на цьому інструменті .
Він диригував жіночим хором, працював придворним учителем музики і диригентом. 1862 року переїхав до Відня, де успішно виступав як піаніст, пізніше — як хоровий диригент. У середині 70-х рр. Брамс цілком присвячує себе творчій діяльності, виступає з виконанням своєї музики як диригент і піаніст, багато подорожує. Музична спадщина композитора дуже велика.
Помер Й. Брамс 3 квітня 1897 р. у Відні.

- Зараз ми послухаємо з вами  музичний твір, який написав Й. Брамс. Називається він «Угорський танець». Але спочатку , ми розділимося на групи і виберемо капітанів груп.
(Групи отримують картки- завдання, а після прослуховування  музичного твору кожна група виконуватиме своє завдання. Завершивши роботу  відповідають капітани.)
КАРТКИ –ЗАВДАННЯ.  № 1.
- Опишіть характер музики;
- Який інструмент її виконує.
№ 2.
- Опишіть характер звучання скрипки;
- Який настрій викликала у вас ця музика?
3.
- Як звали композитора цього твору?
- Де він народився?
4. Зупинка четверта   « Пізнавальна».
- А знаєте,що у скрипки є родина – «смичкова родина». ( розповідь вчителя про смичкові інструменти, малюнки- зрівняння).
- Подумайте, чим відрізняються інструменти один від одного?
5. Ось ми і дісталися до останньої зупинки 
« Заспіваймо».
- Сьогодні  ми продовжимо вивчати пісеньку «Семеро гномів».
Виконання пісні вчителем.
- Який характер пісні?
 Розучування пісні.
 Правила співу.
Виконання  і показ сильної долі шумовим інструментом.
ІV/   ПІДСУМОК   УРОКУ.
- Швидко сплив час , і ми маємо попрощатися з країною  « смичкових інструментів».
- Давайте пригадаємо що нового ми дізналися з нашої подорожі :
- З яким композитором ми познайомились?
- Які музичні інструменти називаються смичковими?
- Назвіть « смичкову родину.»
Як називається  нова  пісня?
Домашнє завдання : намалювати малюнок до нової пісні, або до музики яку слухали на уроці.



Музична таблиця множення

www.youtube.com/watch?v=UuilODdroFU/

www.youtube.com/watch?v=MIimam5bSak

Цікаві задачі з математики для 3 класу

docs.google.com/file/d/0B9wkTMXNmO59b3JmOG51QlpRSEk/view

Немає коментарів:

Дописати коментар